Król pickupów w Europie w nowej odłonie!

Wprowadzenie na rynek popularnych wersji Wildtrak i Limited oznacza start sprzedaży najlepiej sprzedających się odmian Rangera i następuje po premierze opracowanego przez Ford Performance nowego Rangera Raptora, który stanowi topowy model w linii Rangerów.
Ford zaprojektował nowego Rangera od podstaw, aby pomóc klientom pracować efektywniej i mądrzej. Wyróżnia się odważną stylistyką nadwozia, układami napędowymi korzystającymi z najnowszych rozwiązań technicznych, między innymi 3,0-litrowego silnika wysokoprężnego V6 firmy Ford, zmodernizowanego podwozia i zawieszenia, powiększonej przestrzeni ładunkowej oraz nowoczesnego wnętrza, w którym kierowcę wspierają zaawansowane systemy asystujące i łączności.
NOWY FORD RANGER 2023 - CENNIK W POLSCE
Cennik najnowszej generacji Forda Rangera zaczyna się od 146 250 PLN netto za model XL, będący podwoziem z kabiną do zabudowy indywidualnej. W tej samej cenie oferowany jest bazowy model z pojedynczą kabiną.
Ceny wysokiej klasy Rangera Wildtrak rozpoczynają się od 209 600 PLN netto, a ceny bogato wyposażonej wersji Limited rozpoczynają się od 201 950 PLN netto. Oba modele oferowane są w wersji nadwozia Double Cab, zaś dostawy do klientów są prowadzone nieprzerwanie od początku 2023 roku.
Silnik / moc / napęd | WERSJA WYPOSAŻENIA | RODZAJ NADWOZIA | CENA NETTO (bez VAT) | CENA BRUTTO (z VAT) |
2.0 EcoBlue 170KM M6 4x4 | XL | Podwozie z kabiną | 146 250,00 zł | 179 887,50 zł |
2.0 EcoBlue 170KM M6 4x4 | XL | Pojedyncza kabina | 146 250,00 zł | 179 887,50 zł |
2.0 EcoBlue 170KM M6 4x4 | XL | Przedłużona kabina | 156 250,00 zł | 192 187,50 zł |
2.0 EcoBlue 170KM M6 4x4 | XL | Podwójna kabina | 166 550,00 zł | 204 856,50 zł |
2.0 EcoBlue 170KM M6 4x4 | XLT | Podwójna kabina | 175 000,00 zł | 215 250,00 zł |
2.0 EcoBlue 170KM A6 4x4 | XLT | Podwójna kabina | 179 200,00 zł | 220 416,00 zł |
2.0 EcoBlue Bi-Turbo 205KM A10 4x4 | LIMITED | Podwójna kabina | 201 950,00 zł | 248 398,50 zł |
2.0 EcoBlue Bi-Turbo 205KM A10 4x4 | WILDTRAK | Podwójna kabina | 209 600,00 zł | 257 808,00 zł |
3.0 EcoBlue Turbo 240KM A10 4x4 Euro 6.2 | WILDTRAK | Podwójna kabina | 248 800,00 zł | 306 024,00 zł |
3.0 EcoBlue Turbo 240KM A10 4x4 Euro 6.2 | PLATINIUM | Podwójna kabina | 259 950,00 zł | 319 738,50 zł |
FORD RANGER - NAJPOPULARNIESZA WERSJA: WILDTRAK
Wersje Wildtrak stanowiły 60 procent sprzedaży Forda Rangera poprzedniej generacji, co świadczy o popycie na pickupy w specyfikacjach oferujących wyższy komfort i bardziej wszechstronnych, które mogą służyć klientom nie tylko jako narzędzia pracy, ale także podczas spędzania wolnego czasu.
Nowy Ranger Wildtrak 2023 oferuje wyjątkowe parametry robocze za sprawą 3,0-litrowego turbodoładowanego silnika diesla V6 firmy Ford oferowanego po raz pierwszy w gamie napędów Rangera. Układ napędowy, generujący moc 240 KM i moment obrotowy 600 Nm, współpracujący z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów, pozwala na holowanie przyczepy o masie do 3500 kg.
Znakomity balans między mocą i zużyciem paliwa zapewniają również sprawdzone 2,0-litrowe silniki wysokoprężne Forda EcoBlue. Zarówno Ranger Limited, jak i Ranger Wildtrak, mogą być wyposażone w jednostkę 2,0‑litrową EcoBlue Bi-Turbo Forda o mocy 205 KM z 10-biegową skrzynią automatyczną. Dla bazowych wersji wyposażenia XL i XLT dostępny jest również 2,0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 170 KM z sześciobiegową skrzynią manualną lub sześciobiegową skrzynią automatyczną. Nowy Ranger w standardzie oferuje zaawansowane systemy, dzięki którym jazda daje więcej radości, jest bardziej relaksująca i intuicyjna, a ponadto wzrosła dzielność terenowa modelu.
NOWY FORD RANGER 2023 - TRYBY JAZDY
Sześć wybieranych trybów jazdy jest uzupełnieniem układu jezdnego, który został zaprojektowany z myślą o zwiększeniu kątów natarcia, uzyskaniu maksymalnego wykrzyżowania i skoku koła w trudnych warunkach terenowych. Tryby Normal, Eco, Slippery (śliska nawierzchnia), Mud/Ruts (błoto/koleiny), Sand (piasek) i – w przypadku automatycznych skrzyń biegów – Tow Haul (tryb holowania) dostosowują niezbędne parametry, w tym dystrybucję mocy, kontrolę trakcji, elektroniczną kontrolę stabilności i charakterystykę przełożeń, aby podnieść efektywność w różnych scenariuszach jazdy.
Wymagający klienci pragnący podnieść terenowe możliwości samochodu, mają do wyboru dwa systemy napędu na cztery koła – z elektronicznym załączaniem obu osi w trakcie jazdy lub nowy, zaawansowany system stałego napędu na cztery koła z trybem „ustaw i zapomnij”, który jest standardem w Rangerach Wildtrak wyposażonych w silnik wysokoprężny V6 o pojemności 3,0l.
Kierowcy mogą monitorować wiele funkcji pojazdu i zmieniać parametry za pomocą największego w klasie 12,4-calowego cyfrowego zestawu zegarów, oraz 12-calowego centralnego wyświetlacza dotykowego, który obsługuje również zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy Forda SYNC 4A®.
Zaawansowane systemy wspomagające kierowcę obejmują m.in. układ aktywnego wspomagania hamowania, system utrzymania auta na pasie ruchu, automatycznego hamowania podczas cofania. Ponadto pierwszy raz dostępne w tym segmencie jest również system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, który obejmuje również holowaną przyczepę oraz posiada funkcję ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z lewej lub prawej strony podczas wyjazdu tyłem z prostopadłego miejsca parkingowego.
Korzystając z aplikacji FordPass na smartfony, właściciele i menadżerowie flot mogą zdalnie wyświetlać w czasie rzeczywistym alerty dotyczące statusu pojazdu, można również sterować wieloma systemami, w tym pierwszym w segmencie systemem strefowego oświetlenia zewnętrznego Rangera, który może selektywnie oświetlać otoczenie pickupa – to idealne rozwiązanie podczas biwakowania lub pakowania sprzętu w miejscu pracy.
Zewnętrzne wyposażenie Rangera Wildtrak obejmuje montowane w standardzie relingi dachowe ułatwiające przewożenie ładunków, a także stalowe płyty ochronne chroniące silnik i skrzynię rozdzielczą, przydatne podczas przepraw w terenie. W bogatym wnętrzu Wildtraka znajdziemy skórzane fotele z plisowanymi akcentami, podgrzewaną sportową kierownicę z kontrastowymi szwami, nastrojowe oświetlenie oraz podsufitkę w kolorze Ebony.
Dla nabywców Wildtraka, poza lakierami Agate Black Metallic, Blue Lightning, Carbonised Grey, Diffused Silver, Frozen White, Lucid Red, Arctic White i Moondust Silver, dostępnymi zarówno dla wersji Wildtrak, jak i Limited, przygotowano także dostępną wyłącznie dla tej linii Rangerów opcję lakieru nadwozia Cyber Orange.
Ranger Limited może pochwalić się również bogatym wyposażeniem standardowym, obejmującym podgrzewaną kierownicę obszytą materiałem Sensico™ opracowanym przez Forda, skórzane fotele Soho z przetłoczeniami w stylu Apex oraz konsolę pokrytą miękkim winylem.
Źródło https://www.gezet.pl/blog/post/nowy-ford-ranger-2023-cennik-w-polsce